30 Temmuz 2015 Perşembe

Kalp ritim bozukluğu nedir?


Kalp ritim bozukluğu nedir?

Kalp ritim bozukluğu, düzensiz kalp atışıdır. Kalp ritim bozukluğu, kalpte doğuştan olan bozukluklara bağlı olabileceği gibi sonradan gelişen hastalıklara da bağlı olabilir.
Doğuştan kaynaklanan ritim düzensizliklerinin çoğunluğu kalbin Atriyumu (kulakçık) ve Ventrikülü (karıncık) arasındaki normal iletim sistemine ilaveten aktif halde bulunan başka bir iletim yolunun bulunması sonucunda meydana gelmektedir.

Kalp ritim bozukluğu belirtileri nelerdir?
Kalp ritim bozukluğun belirtileri bazen farkedilmeyebilir. Doktor muayene sırasında kalp ritim bozukluğunu tespit edebilir.
Ancak kalp ritim bozukluğu belirtileri genelde şunlardır: Baş dönmesi, bayılma, kuş kanadı gibi çarpıntı, göğüste ya da boyunda darbe hissi, nefes darlığı, göğüste rahatsızlık hissi, insanın kendisini güçsüz veya yorgun hissetmesi.

Kalp ritim bozukluğu tedavisi neler olabilir?
Genel olarak kalp ritim bozukluğu tedavisi şunlar olabilmektedir: İlaç tedavisi, elektrik şoku ile tedavi, kalp pili, cerrahi müdahale, yaşam tarzında yapılması gerekli değişiklikler. Bazen ise tedaviye gerek duyulmayabilir.

Kalp ritim bozukluğunda yapılması gerekli yaşam tarzı değişiklikleri nelerdir?
Öncelikle kalp ritim bozukluğu bazı aktiviteler sırasında ortaya çıkıyorsa bunları yapmaktan kaçınmak gerekir. Sigara, alkol, kafein kullanımı bırakılmalıdır. İçeriğinde kalp ritim bozukluğunu harekete geçirebilecek maddeler bulunduğundan dolayı nezle ve öksürük ilaçları kullanımından kaçınılmalıdır.

Tabii ki eğer kalp ritim bozukluğu belirtileri olan yukarıdaki rahatsızlıkları yaşıyorsanız ilk yapmanız gereken öncelikle doktora gitmenizdir. Çünkü kalp ritim bozukluğununuzun seviyesini ve nedenlerini doktorunuz tespit edebilecek ve size özel bir tedavi yöntemi tavsiye edecektir.
Ancak kalp ritim bozukluğu olanların çok fazla karamsarlığa kapılmaması gerekir. Çünkü kalp ritim bozukluğu tedavisinde de gelişmeler devam etmektedir. Mesela son dönemde; kalp ritim bozukluğu olan hastaların, çeşitli enerji kaynakları kullanılarak hücrelerin yapısını değiştirmek ve onları elektriksel olarak iletken olmayan bir hale getirme işlemi olan “ablasyon” yöntemiyle tedavi edilebileceği bildirilmiştir. Ablasyon, çeşitli enerji kaynaklarını kullanarak hücrelerin yapısını değiştirmek ve onları elektriksel olarak iletken olmayan bir hale getirme işlemi olarak tanımlanmaktadır. Bu işlemde soğutma ile yapısal değişikliklerin gerçekleştirilebileceği gibi, elekrik, ultrason ve günümüzde en yaygın kullanılan radyofrekans gibi enerji kaynakları ile de bu işlemin gerçekleştirilerek tedavi olarak uygulanabileceği belirtilmektedir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder