12 Nisan 2015 Pazar

Epididimit (Epididim İltihabı) Nedir?



Epididim testislerde yapılan spermin olgunlaşmasında , taşınmasında ve depolanmasında rol alan yapılardır.Erkeklerde skrotum ağrılarının nedeni epididim iltihaplanmasıdır. Epididim iltihaplanmasında şişlik ve ağrı şiddetli olur.6 haftadan fazla sürüyorsa kronik epididimit olarak adlandırılmaktadır.

Epididimit Hastalığının Belirtileri:
1) Skrotum şişip ağrı yapması
2) Yürüme zorluğu
3) Ateş ve apse oluşumu
4) Ağrılı işeme ve boşalma
5) Semen sıvısında kan görülmesi epididim iltihaplanması belirtileridir.

Epididimit Hastalığının Nedenleri :
1) Çok eşli erkeklerde ve kondom kullananlar
2) İdrar yolları ve üreme sisteminden ameliyat geçirenlerde
3) Cinsel yolla bulaşan hastalıklar yoluyla epididimit hastalığı ortaya çıkar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder