5 Mart 2015 Perşembe

İlk Yardımda Yapılması Gereken Önemli Hareketler



İlk yardım, kazanın hemen ardından tıbbi araç gereç kullanmadan yapılan tedavi sayılmayan hayat kurtarma hareketidir. İlk yardımı uygulayan kişi daha önce bir şekilde ilk yardım eğitimi almış, bu konuda gerekli bilgiye sahip olmalıdır. Doğru bilgi doğru hareketi, doğru hareket ise yaşamı beraberinde getirir. Bu sebeple ilk yardım konusunda doğru bilgi edinilmesi hayati önem taşımaktadır.

İLK YARDIMIN ÖNEMİ

İlk yardım kazazedenin ilk anda kurtarılması için yapılmaktadır. Hayati fonksiyonların devam etmesi açısından oldukça önemlidir. İlk etapta yapılan hayat kurtarma hareketleri hastanın daha sonra alacağı tıbbi profesyonel tedavi açısından da yol gösterici olabilmektedir.

İLK YARDIMDA YAPILMASI GEREKENLER

  • Öncelikle kazanın meydana geldiği sahanın boşaltılması gerekir.
  • Kazazedenin hayat fonksiyonlarının kontrol edilmesi gerekir.
  • Gerekli ilk yardım hareketleri uygulanmalıdır.
  • 112 aranmalı ve doğru bilgilerle yer tespiti yapılmalıdır.
  • Son olarak ta uygulanan ilk yardım hareketlerinin listesi yapılmalı ve profesyonel tedavi ekibi geldiğinde uygulananların açıkça anlatılması gerekmektedir.
  • Bilinmesi gereken önemli hususlardan biri de yetişkinlere uygulanan ilk yardım uygulaması, çocuklara uygulanan ilk yardım uygulaması ve bebeklere uygulanan ilk yardım uygulaması arasında fark vardır. Özelliklere bebeklere ilk yardım uygulanırken hassas davranmak, ilk yardımın uygulanması kadar önemlidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder